Sunday, November 4, 2012

Metsast tulnud

Metsalaagritega on selleks korraks kõik. Järgmine kord läheme novembri lõpus Kloogale. Praeguseks olime siis kaks nädalat järjest Sirgalas ja ühe nädala Välustes.

Üritan, siis kokku võtta oma läbielamised ja kirjeldada oma elamistingimusi metsas.
Metsa saabumisel on esimene asi laagri ülespanek. Meie “koduks” oli siis 3 nädalat jaotelk, mis on põhimõtteliselt riie, millest läheb läbi korsten ja keskel asub ahi. Ahju ümber magab 10 sõdurit. Hea õnne korral peab see telk ka natuke vett ning ahi annab soojust. Iga päev nii hästi ei läinud.

Esimene nädal nägi metsas välja selliselt, et:

kell 7 äratus, hommikuvõimlemine tuli kohe peale
kell 8 hommikusöök
kohe peale hommikusööki alustasime, käsuandmisega ning peale seda suundusuime Sirgala šahtidesse, et siis teha “kuiva”. Lõunaks toodi meid laagrisse tagasi ja peale lõunat tegime, siis sama asja läbi paukmoonaga. Õppisime, siis jao rünnakut, kaitset, varitsust, luuret, vaatlusposti. Ja seda kõike enamasti täisvarustuses. Õhtusöögiks olime tagasi ning siis toimus veel uue käsu andmine ja õhtune rivitus, kus kuulsime, kes millega oli hakkama saanud ning vajadusel saime sõimata. Ükskord saime sõimata, et meie telgid ei ole korras – tööriistad ja puud laiali. Sama õhtu oli meie rühma kord olla patrullis, mille käigus pidime ka kütma kaadri ja kadettide telke. Ja ohh seda silmakirjalikkust – kaadri telgid veel hullemad seapesad, kui meie omad. Puud ja tööriistad laiali, prügi vedeles maas ning igal pool olid laiali kasutatud kateloki kilekotid. Eeskuju missugune.

Ühe korra saime ka terve jaoga üksi olla patrullis, sest me jätsime rivistusele minnes ahju telki, kus oli mõni hõõguv söetükk. Õnneks oli sama õhtu niikuinii meie rühma kord olla patrullis.

Nii need päevad üksteise järel möödusidki, kuni lõpuks jõudis pühapäev. Terve öö oli sadanud vihma ning üles ärkasime me sõna otseses mõttes vee alt. Mina jõudsin isegi öö jooksul kolida rohkem taha poole, sest muidu oleks ma lihtsalt ära uppunud. Kott jäi siiski, koos kõigi asjadega endisesse kohta ja see oli pooles ulatuses vee all. Vett oli mõnes kohas nii palju, et terve saabas ulatus vee alla. Kui saan millalgi pildimaterjali, siis lisan selle ka siia juurde. Siis sai hakata asju vee seest välja õngitsema ja süsteeme looma, et seda vett välja juhtida. Õnneks pühapäev oli õppetöö vaba päev, nii et saime natuke puhata ning uudistada Ida-Virumaa II maailmasõja lahingpaikasid ja kaevandusmuuseumit. Ning väga meeldiv üllatus oli, et saime süüa lõunat inimese kombel sööklas Viru pataljonis, see katelokist söömine on üks häirivamaid faktoreid metsalaagrite puhul.

Õhtuks saime vee taseme telgis kontrolli alla ning lootsime, et vihma enam sadama ei hakka. Esmaspäev, teisipäev õppisime veel linnalahinguid. Teisipäeval õhtul saabusid, siis uued huvitavad korraldused. Tuli kokku pakkida telk ja varustus, sest poole tunni pärast viiakse meid minema. Telk kokku ja pool 11 õhtul viidi meid juba kuhugi šahtsidedesse. Meie esimene ülesanne oli liikuda 3 šahti edasi ja teha varitsus.

Teadmiseks, et Sirgala maastik näeb siis välja selline, et on kusagil 2km tihedat metsa ja siis tuleb tee, mis asub ~20-40m sellest metsast allpool. Ning öösel, täisvarustuses ikka andis nendest seintest üles-alla ronida. Vahepeal olid ikka päris ohtlikud laskumised ja tõusud, kui kivid jalge alt ära lendasid. Sealt alla kukkuda poleks mingi probleem olnud, eriti veel öösel ja rampväsinuna, 40kg seljas.

Puhata saime alles kell pool 9 hommikul, terve öö pidime mööda neid šahte rändama. Nii need päevad möödusid – rännates, kuivtoidupakke süües, ülesandeid tehes ja metsas magamisega.

Meeldejäävamad hetked olid paintballi linnalahing KaPo vastu, mille me ära võitsime Lai naeratus
Siis põlevkivist lõkke tegemine, mille ümber me ka magama jäime, kuid paari tunni pärast läks nii külmaks, et magada enam ei olnud võimalik. Üles ärgates oli vaatepilt päris naljakas – taevast sajab alla paksu lund ning kõik on valge. Varajane talv oli saabunud. Seejärel liikusime laagri alale, mille me kokku panime ning siis ootasime 4h busse, mis jäid teedeolude tõttu kõvasti hiljaks.

Järgmine nädal oli meil metsalaager Välustes, Võrtsjärve lähistel. See oli tunduvalt kergem, laager. Saime visata granaate ja tulistada sihtmärke. Reedel saime juba kella kümneks laagri kokkupanemisega valmis ja olime valmis välja liikuma. Üheks olime tagasi kasarmus ja kell 6 õhtul sain juba kaua oodatud linnaloale Lai naeratus 2 ööpäeva vabadust, täeisti uskumatu, kui kiiresti see aeg läheb. Nüüd siis mõnda aega metsa ei lähe, järgmine kord vist oli 26. november Kloogale.